Landgoed ’t Sorghbosch, Heemstede

• Huidige status van het project:Start-up
  • Startdatum van het project:2017
  • Vaste werkdag:n.v.t.
  • Aanspreekpunt:MEERGroen, Franke
  • Contact:06 48226490
Natuurbeheer

Landgoed ’t Sorghbosch, Heemstede

Het Sorghbosch in Heemstede is een 6 ha. groot voormalig landgoed waarin drie voorzieningen voor ouderen van 3 eigenaren zijn gevestigd: Kennemeroord, Kennemerduin en Nieuw Overbos. Aan het bos is weinig aandacht besteed de afgelopen jaren en samen met de gemeente en de eigenaren zijn we bezig een beheerplan en – contract vorm te geven. Dat gaat niet snel, maar vordert gestaag. Intussen wordt er sinds 2017 af en toe al gewerkt. Op het moment dat het geregeld is, is het de bedoeling dat er een er een vaste vrijwilligersgroep komt die wekelijks gaat werken.

>> Geef je op als vrijwilliger als je wilt helpen dit natuurgebied mooi te houden.
>> Met je team een dag ondergedompeld worden in ecologische kennis en kunde? Boek een MEERGroen teamdag!

• Bosbeheer
  • Teamdag