Missie & doelen

Stichting MEERGroen gaat voor een wereld die in balans is met het ons omringende ecosysteem. Daarbij willen we niet kosten en rendement leidend laten zijn, maar ecologisch evenwicht en plezier in het samen creëren van een groenere wereld.

Daarom doet MEERGroen o.a. aan ecologisch natuur- en groenbeheer, samen met vrijwilligersgroepen. Want de kracht ligt hem in: samenwerken en burgerkracht gebruiken.

M.E.E.E.R.waarden

Ons doel is de volgende meerwaarden te creëren:
– Maatschappelijke
– Ecologische
– Educatieve
– Economische en
– Recreatieve

Leren door te doen is daarbij ons motto

Op die manier leer je het meest. En ook op die manier krijg je steeds meer oog voor de eindeloze en inspirerende complexiteit van de ecologische verbanden waar we als menselijke samenleving onderdeel van zijn. Het doel van onze projecten is, mensen de gelegenheid bieden kennis, ervaring, beleving en affiniteit op te laten doen. En laten ervaren dat zelf verantwoordelijkheid nemen en zelf de handen uit de mouwen steken zorgt voor een sociale en ecologische leefomgeving.

Partnerschappen

Vanuit onze zorg dat we als samenleving als geheel onzorgvuldig met de ons omringende natuur omspringen, zoeken we altijd mensen en organisaties met wie we samen kunnen optrekken. Er komen nogal wat crisissen en transities op ons af (klimaat, visserij, grondstoffen). Het wordt tijd om ‘en masse’ onze ´rupsje nooit genoeg´ houding de baas te worden en mensen handelingsperspectieven te bieden. Dat doen wij met onze projecten.

Doe mee met ons team en raak geïnspireerd