Doneren

Ecologisch en sociaal rendement

Stichting MEERGoen heeft geen vaste inkomensbronnen en financiert haar activiteiten met eenmalige bijdragen of het uitvoeren van werkzaamheden onder contract. Ons werkconcept is grotendeels op vrijwilligers gebaseerd en wij maken principieel gebruik van gerecyclede materialen. Daardoor kunnen wij bij veel projecten een 5 tot 10 keer hogere productiviteit per geïnvesteerde euro leveren dan reguliere organisaties. Het gaat ons om het ecologische en sociale rendement en minder om de economische omzet. Veel projecten starten wij ook zelf op zonder beginkapitaal, omdat wij het belangrijk vinden dat er voortgang zit in de M.E.E.E.R. waarden die wij nastreven.

ANBI

We zijn een ideële stichting zonder winstoogmerk met een ANBI status sinds 2012. Een Algemeen Nut Beogende instelling (ANBI) kan gebruik maken van bepaalde belastingvoordelen. Giften aan ANBI’s kunnen worden afgetrokken van de belasting. Wij voldoen aan de sinds januari 2012 geldende eis tot het openbaar maken van onze gegevens zoals jaarverslagen en plannen. U kunt deze vinden op de pagina ‘Verantwoording‘.

Doneren

Stichting MEERGroen heeft naast fysieke steun uw financiële steun hard nodig. Ons rekeningnummer is NL62 INGB 0657 1221 06.

Doelbestemming

Als u geen specificatie aanbrengt zal uw bijdrage ten goede komen aan de algemene middelen van MEERGroen. U kunt er ook voor kiezen uw bijdrage te bestemmen voor een of meer van de actieve projecten. Het zijn alle innovatieve projecten met een grote belofte op sociaal en ecologisch rendement. Wilt u uw keuze dan op uw overboeking vermelden? Hieronder ziet u een aantal projecten uitgelicht.