• Dit evenement is voorbij.
Geannuleerd

Vrijdag 1 september 10 tot 14 uur: Rondleiding Speelbos Meermond, Heemstede

Cruquiusweg 49, 2102 LS Heemstede
Mocht je toch verdwalen bel dan Franke: 06 48226490

Vrijdag 1 september 11 tot 16 uur: oogstfeest op Park2020.

Scorpius 175, 2132 LR Hoofddorp
Kas en moestuin liggen tegenover de busbaan en tussen de kantoorgebouwen.

Er is niks leukers en gezonders dan je eigen oogst opeten.

Toegang is gratis.
Je hoeft je voor deze activiteit niet aan te melden.
Iedereen is welkom.
Een donatie voor het eten is altijd welkom.

Zondag 3 september:12 to 16 uur Ambachtelijke pizza’s in Lincolnpark Hoofddorp

Bennebroekerweg 531, 2132 Hoofddorp, het terrein is links naast de Meerkerk
Als je in de mogelijkheid bent, kom dan vooral met de fiets!

Toegang is gratis. Iedereen is welkom.
Graag wel even aanmelden via onderstaande link.
Een donatie voor het eten is altijd welkom.

17 aug

Feest voor de natuur bij MEERGroen op 1 en 3 september (vervallen zie perbericht bij nieuws)

Op veel plaatsen in Nederland wordt weer het Fête de la Nature gevierd, dit jaar op 1, 2 en 3 september. De natuur inspireert, verwondert, maakt je blij, dus laten we haar vieren nu ze in dit jaargetijde op haar mooist is! Natuurlijk is het dan ook op verschillende dagen feest bij Stichting MEERGroen, waar we elke dag van het jaar de natuur vieren. We nodigen je van harte uit om deze dagen bij onze locaties langs te komen, om van alles te zien, te proeven, ruiken en te beleven! Ook is dit een leuke mogelijkheid om onze vrijwilligers te ontmoeten en je te laten inspireren om mee te helpen bij het ecologisch beheer van de natuur.

Vrijdag 1 september 10 tot 14 uur: Rondleiding Speelbos Meermond, Heemstede

Locatie: Cruquiusweg 49, 2102 LS Heemstede Loop het pad in door de slagboom en volg het bordje duurzaamheidspad naar boven. Mocht je toch verdwalen bel dan Franke: 06 48226490 Je bent van harte welkom op deze voormalige vuilstortplaats, die de laatste jaren is ontwikkeld tot een recreatief natuurontwikkelingsgebied. Een vast groep enthousiaste vrijwilligers heeft deze plek tot een werkelijk ecologisch en recreatief paradijs gemaakt, met veel biodiversiteit met verschillende biotopen, waar veel te ontdekken en te spelen is! Naast de rondleiding is er ook de mogelijkheid, mits het droog is, om mee te helpen bloemzaad te verzamelen, dit om later weer nieuwe bloemenweides in te kunnen zaaien. Toegang is gratis. Iedereen is welkom. Graag wel even aanmelden via onderstaande link. https://fetedelanature.nl/activiteit/rondleiding-natuurspeelbos/

Vrijdag 1 september 11 tot 16 uur: oogstfeest op Park2020.

Locatie: Scorpius 175, 2132 LR Hoofddorp Kas en moestuin liggen tegenover de busbaan en tussen de kantoorgebouwen. Kom je een kijkje nemen bij onze moestuinen en kas, om vervolgens zelf mee te oogsten en er daarna iets lekkers van te maken. Verser krijg je het nergens! In deze tijd van het jaar wordt er volop geoogst. Er is niks leukers en gezonders dan je eigen oogst opeten. Maak ook kennis met onze bijen en vele andere insecten, die een belangrijke rol spelen in het voedselsysteem. Toegang is gratis. Je hoeft je voor deze activiteit niet aan te melden. Iedereen is welkom. Een donatie voor het eten is altijd welkom. Als je in de mogelijkheid bent, kom dan vooral op de fiets of met OV (locatie ligt naast station Hoofddorp).

Zondag 3 september:12 to 16 uur Ambachtelijke pizza’s in Lincolnpark Hoofddorp

Locatie: Bennebroekerweg 531, 2132 Hoofddorp, het terrein is links naast de Meerkerk Als je in de mogelijkheid bent, kom dan vooral met de fiets! We verwelkomen je graag bij onze nieuwste locatie, die langzaamaan opgebouwd en ingericht wordt tot ecologisch paradijs voor de nieuwe woonwijk Lincolnpark. Kom van alles te weten over de ontwikkeling van deze plek tot groen buurtpark naar een positieve waarde voor mens en natuur. Om de plek samen in te luiden gaan we pizza’s bakken in de net gebouwde leemoven, tussen graanvelden. Gedurende de zomer hebben we dit graan geoogst. We gaan dit jou ambachtelijk leren dorsen en malen. Kom de variatie aan nieuwe boompjes bewonderen en help mee met water geven en wieden. Toegang is gratis. Iedereen is welkom. Graag wel even aanmelden via onderstaande link. Een donatie voor het eten is altijd welkom. https://fetedelanature.nl/activiteit/pizzas-bakken-in-toekomstige-buurtpark/

Evenement details

• Start: 1 september 2023 @ 10:00