Laden Evenementen

🌼🚴‍♀️U bent komend weekend van harte welkom bij de door ons georganiseerde Bloemenweidefietstochten. 🚴‍♂️🌸

• Op vele prachtige locaties in en rond Hoofddorp en Heemstede zijn maar liefst 50 bloemenweides aangelegd op meer dan 20 hectare, met als doel het bevorderen van biodiversiteit en het bieden van een visueel spektakel.
  • We hebben bloemenweides in allerlei variaties: eenjarige akkerkruiden, meerjarige weides, orchideeĂ«nweides, verticale muurtuinen en zelfs een duinvallei, midden in de Haarlemmermeer. Van nu tot september staan ze in bloei, telkens met verschillende soorten bloemen. Op dit moment bloeien de akkerkruiden prachtig, met klaprozen, korenbloemen, gele ganzenbloemen, ratelaars en diverse orchideeĂ«nsoorten. Door de overvloedige regen dit jaar zijn de bloemenweides extra spectaculair.
  • Fietsroute Heemstede:
    vrijdag 9 juni, 20:00 uur
  • Fietsroute Hoofddorp:
    zaterdag 10 juni, 20:00 uur
    Verzamelplaats: Skatebaan Floriande, Naast Deltaweg 103
    neem daarvoor gerust contact met ons op!
  • Stichting MEERGroen
    Contactpersoon: Franke van der Laan
    Telefoon: 06-48226490
    E-mail: info@stichtingmeergroen.nl

Foto: Zo zien we het graag!

05 jun

Bloemenweidefietstochten in Heemstede en Hoofddorp: 9 en 10 juni

• Voor geĂŻnteresseerden bieden we de mogelijkheid om de rijkdom aan soorten te ontdekken en meer te leren over beheertechnieken. Enthousiast geworden? We zien graag dat je ook meehelpt bij het beheer om de bloemenweides in optimale bloei te houden. Door de vele enthousiaste reactie organiseert MEERGroen jaarlijks ter kennismaking in Heemstede en Hoofddorp, waarbij we verschillende typen natuurterreinen bezoeken.
  • Fietsroute Heemstede: vrijdag 9 juni, 20:00 uur Verzamelplaats: Vrijheidsdreef bij het oorlogsmunument (vlak bij molentje Groenendaal)
  • Fietsroute Hoofddorp: zaterdag 10 juni, 20:00 uur Verzamelplaats: Skatebaan Floriande, Naast Deltaweg 103
  • Vrijblijvende individuele of groepsafspraken op andere momenten zijn ook altijd mogelijk, neem daarvoor gerust contact met ons op!
  • Stichting MEERGroen Contactpersoon: Franke van der Laan Telefoon: 06-48226490 E-mail: info@stichtingmeergroen.nl
Foto: Zo zien we het graag!

Evenement details

• Datum: 9 juni 2023