Voedseltuin Restaurant Den Burgh

Stadslandbouw

Voedseltuin Restaurant Den Burgh

Locatie: Rijnlanderweg 878, Hoofddorp

Als resultaat van de groenteleveranties uit Park 2020 aan Restaurant Den Burgh werd er in februari 2018 besloten dat het restaurant zijn eigen groentetuin, bijenstal en bloemenweide wilde. In een record tijd is die tuin van 600 m2 in 2018 gerealiseerd. De samenwerking gedurende het groeiseizoen is alleen maar beter geworden. 6 koks en het keukenpersoneelsleden werken regelmatig in de tuin en een middag in de week zijn wij er ook. Het restaurant maakt zeer efficiënt gebruik van de teelt. Sommige vakken zijn in 1 seizoen 3-4x opnieuw ingezaaid en de oogsten verwerkt. In 2020 beleefde de tuin zijn derde seizoen. Helaas zorgde de verplichting dat de Horeca een groot deel van het jaar in lockdown moest ervoor dat de tuin dit jaar niet optimaal benut kon worden.

• Biologische groenten
  • Samenwerking met en levering aan restaurants
  • Leren moestuinieren