Buurttuin Lincolnpark

De nieuwe uitvalsbasis van MEERGroen

• Huidige status van het project:Actief
  • Startdatum van het project:2023
  • Vaste werkdag:WOENSDAG 13 - 17U, ZATERDAG 9.30-16U
  • Aanspreekpunt:Maxime
  • Contact:maxime@stichtingmeergroen.nl / 0683654389
Stadslandbouw

Buurttuin Lincolnpark

Locatie: Bennebroekerweg 531, Hoofddorp, naast de Meerkerk. Google maps
Werkdagen: woensdag 13-17u en zaterdag 9.30-16u

Vanaf de zomer van 2024 openen we onze deuren en beginnen we stap voor stap met het organiseren van evenementen en het verkopen van verse oogst. Volg onze instagram en Facebook voor updates hierover. Meehelpen om deze plek op te bouwen kan nu al! Meld je aan bij maxime@stichtingmeergroen.nl.

Op 1 maart 2023 begonnen we om een oude akker om te toveren tot een ecologisch paradijs, voor mens en natuur. In het voorjaar van 2024 verlaten we onze oude uitvalsbasis Park2020 en verplaatsen we naar deze locatie. De Lincolnpark buurttuin heeft veel potentie en we hebben allerlei mooie plannen voor dit project. Het zal bovendien samen met zowel gemeente als buurtbewoners gecreëerd worden, zodat het voor velen een plek van waarde wordt.
Sinds 1 maart 2023 is er al een hoop gebeurd, zo is er aangelegd: een windsingel met allerlei soorten inheemse boompjes, boomgaard met fruitbomen en struiken, grote kas voor teelt en voor een sociale binnen ruimte, een pizza oven van leem, de eerste zaden zijn de grond in gegaan in de moestuin, en er staat een keet en een container, oa voor vergaderingen en opslag. Ook is er het plan om vanaf hier verse lokale en gezonde oogst te gaan verkopen aan de buurt, en om allerlei leuke en leerzame evenementen te organiseren. Stapje voor stapje creëren we deze plek samen.

• Voedseltuin