Kloostertuin & landgoed Mariënheuvel

• Contact:
Natuurbeheer

Kloostertuin & landgoed Mariënheuvel

Tussen bloemenweide Thorbeckelaan en landgoed Groenendaal ligt het voormalige klooster landgoed Mariënheuvel van 17 ha. Sinds 2018 wordt het kloostergebouw verbouwd naar een conferentiecentrum, dat in de loop van 2021 gereed zal zijn. Het landgoed zelf is in 2020 in samenwerking met een hovenier die basiswerkzaamheden doet in beheer gegeven aan Stichting MEERGroen om het landgoed ecologisch te beheren.

Sinds november 2020 is daar een vaste vrijwilligersgroep in ontwikkeling, die sinds begin 2021 wekelijks werkt. Het is ook de bedoeling om met de conferentiedeelnemers workshops met hands-on activiteiten te gaan houden en naast bosbeheer en bloemenweides ook voedselproductie/kloostertuin concepten te ontwikkelen.

• Kloostertuin
  • Ecologisch beheer van het bos
  • Begonnen met moestuin aanleggen
  • Er komen ook bloemenweides