Kaagtuin, De Kaag

• Contact:
Natuurbeheer

Kaagtuin, De Kaag

De groentetuinen, natuuroever en boomgaard horen bij het bezinningscentrum ‘De Stal’ op de Kaag en zijn inmiddels een jaar of tien geleden aangelegd. Met name rond de boomgaard proberen we met het centrum een traditie op te bouwen dat de (Buiten)Kaag school en bewoners zich betrokken voelen bij het onderhoud en dat men als tegenprestatie dan ook van de vruchten gebruik mag maken.

Inmiddels zijn de hoogstambomen op een leeftijd gekomen dat ze flink fruit produceren. Met de school bovenbouw en het bezinningscentrum Stal op de Kaag wordt elk jaar een voorjaarsverzorgingsmiddag en een najaarsoogstmiddag georganiseerd, waar we steeds meer Kaagbewoners bij proberen te betrekken. In 2020 is alleen de voorjaarsmiddag doorgegaan.

• Boomgaard
  • Smikkelpad