Insectenhotels

Niet iedereen met affiniteit met de doelen van MEERGroen, voelt zich betrokken bij het traditionele ‘groene’ werk van natuurbeheer en stadslandbouw. In de loop der jaren is er daarom een aantal werkzaamheden ontwikkeld, waar ook de meer technisch georiënteerde mensen zich bij betrokken voelen. Het gaat hierbij vooral om het bouwen van insectenhotels, nestkasten, ijsvogelwanden, egelhotels en ook natuurspeelplaatsen.

Locatie Mijerslaan

In 2019 kregen we het 30 m lange gebouw aan de Meijerslaan in Heemstede ter beschikking. Dat gebouw, voorzien van een aparte opslagruimte en een keuken, hebben we met een wand opgedeeld in een schoon vergader- lezing- en ontmoetingsplek en een werkruimte met zaagmachine, boren etc. In de winter bouwen we hier dus o.a. insectenhotels. Honderden mezenkasten, 2 torenvalkenkasten een heuse slechtvalkenkast, vleermuizenkasten en een egelkast zijn er al gebouwd.

Workshop nestkast of insectenhotel maken

Zoals vaker houden we ieder jaar samen met Gamma in het voorjaar een workshop nestkasten, insectenhotels en vleermuizenkasten bouwen. Hou de website en onze social media in de gaten voor data.

Insectenhotel bouwen bij Gamma